Узаврела политичка ситуација у Сједињеним Америчким Државама шездесетих година прошлог века изнедрила је редефинисање преовлађујућих стандарда лепоте код афроамеричког становништва. Исправљену, углачану косу, која се до тада сматрала пристојном, замениле су слободно пуштене коврџе обликоване у афро куглу. Ова фризура је постал симбол борбе Афроамериканаца за природност сопственог тела, за лепоту која је деценијама поништавана заједно са њиховим интегритетом и идентитетом.
Носећи афро куглу, Афромериканци су јачали свој понос узвикујући „Црно је лепо!“, тиме пркосећи устаљеним социјалним конструктима лепоте. Многе познате личности, као што су Анђела Дејвис, Мириам Макеба, Џими Хендрикс, Нина Симон и други, подржале су ову промену у америчком друштву носећи афро фризуру, која је доживела велику популарност не само међу афроамеричком већ и међу широм популацијом. Нагло је скочила производња препарата и прибора за обликовање косе. Слободно носећи своју фризуру Афроамериканци су се смешили са постера рекламирајући производе познатих брендова. Стилови шишања косе се већ средином седамдесетих година мењају и афро кугла пада у заборав, да би на прелазу векова ова фризура доживела своју ревитализацију и поновни успон.
И док популарност афро кугле међу становништвом Америке периодично расте и опада, један лик је носи непрекидно – кловн белог лица.
Говори: Ивана Војт, кустоскиња Музеја афричке уметности у Београду
Амерички кутак у Крагујевцу, 26. фебруар у 17 сати.
Улаз на предавања је слободан.